Dlaczego nie wolno jeść przed snem

images (1)Sen jest bardzo ważny dla naszego organizmu i niestety ogromnym błędem jest jedzenie przed snem. Robi tak wielu z nas, ponieważ obawia się czy nie lubi uczucia głodu. Być może i uczucie sytości pomaga w zasypianiu, ale na pewno nie pomaga nam.

Sen jest nam bardzo potrzebny i spełnia wiele funkcji. Jeśli jemy przed snem, organizm musi odłożyć inne ważne zadania i zająć się trawieniem. Im bardziej ciężkie potrawy spożywamy, tym więcej czasu nasz organizm podczas snu „zmarnuje” na trawienie.

Sen pozwala nam na regenerację, na konieczne naprawy oraz rozwój zdrowych tkanek. Ważne podczas snu jest działanie wątroby, ona zajmuje się odtruwaniem naszego organizmu. Energia organizmu, która powinna być przeznaczona na powyższe czynności jest bezpowrotnie tracona na metabolizm, o ile mamy nawyk jedzenia bezpośrednio przed snem.

Jaki jest efekt objadania się przed snem? Uczucie zmęczenia po przebudzeniu oraz nienaprawialne szkody dla naszego organizmu. Poza tym otyłość. Zagrożenie jest większe w wypadku, gdy takie zachowanie – kolacja tuż przed położeniem się do łóżka – jest dla nas codziennym nawykiem. Ten zły nawyk pociąga za sobą kolejne. Budząc się po swoistej głodówce, chętniej zjemy śniadanie – najważniejszy posiłek dnia. W innym wypadku jemy dopiero drugi posiłek, opuszczając śniadanie, a potem znów ostatni posiłek wypada nam na późny wieczór. I tu błędne koło się zamyka.

Praca czy nauka zmuszają nas czasem do nienaturalnego cyklu metabolicznego, ale wiele zła czynimy sami poprzez swoje zaniedbania. Wieczorem jemy za dużo, a rano nie mamy czasu na jedzenie. Warto jednak wstawać wcześniej, bo to śniadanie daje nam energię podczas dnia. Zaczynanie go od kawy i głodzenie się przez kilka godzin jest bardzo wyniszczające dla naszego organizmu.

Przed południem jest czas na przekąskę, która wspomoże najlepiej działający o tej porze mózg. Obiad jest najobszerniejszym posiłkiem (przynajmniej powinien być) ponieważ popołudniem najlepiej pracuje nasz układ trawienny. Następnie czas na podwieczorek i lekką kolację. W sumie więc 5 posiłków.

Przed snem powinno się unikać jedzenia, najlepiej jeść kolację około 4 godzin przed położeniem się. Dzięki temu nasz organizm powinien zdążyć strawić posiłek zanim zaśniemy. Organizm ma możliwość zająć się regeneracją podczas snu, a mu budzimy się wypoczęci, śpimy spokojniej i jesteśmy zdrowsi.

Oczywiście jeśli wiele lat żyjemy niezdrowym trybem życia, niełatwo nam będzie zmienić zgubne dla nas nawyki. Ale warto nad sobą popracować. Po pewnym czasie odczujemy pozytywne efekty i będziemy zdrowsi. Zmniejszy się ryzyko zapadnięcia na wiele groźnych chorób, co może nam zapewnić dłuższe życie.

Należy zacząć od małych kroków, radykalna, nagła zmiana diety jest trudniejsza i niekoniecznie zdrowa. Zacznij od jedzenia dodatkowego posiłku przed kolacją, obfitego podwieczorku. Pozwoli Ci to na mniejszą kolację. Najważniejsze jest planowanie swoich posiłków, bo nie ma nic gorszego dla naszego zdrowia, niż „rzucanie” się wieczorem na obfitą kolację.

Comments are closed.

© 2017 Ścieżka do Zdrowia. Wszystkie prawa zastrzeżone.

WordPress Theme designed by Theme Junkie.