Jak obniżyć podwyższony poziom cukru?

Cukrzyca to groźna choroba, której ofiarą z roku na rok pada coraz więcej osób. Za jej pojawienie się odpowiadają nie tylko skłonności genetyczne, ale także styl życia. Na to pierwsze nie mamy wpływu, ale styl życia zależy już tylko od nas. Warto zrobić wszystko, aby nigdy nie rozwinęła się w naszym organizmie.

Zrezygnuj z tłustych potraw
Jeżeli zależy nam na obniżeniu poziomu cukru we krwi i zmniejszeniu ryzyka cukrzycy, powinniśmy ograniczyć spożywanie tłustych dań. Najlepiej, jeśli zrezygnujemy z nich całkowicie. Zamiast tłustych wędlin i mięsa wieprzowego, lepiej sięgać po ryby, drób (ważne: bez skórki) oraz chude czerwone mięso. Istotny jest także sposób przyrządzania posiłków. Doskonałym wyborem jest parowar. Jeżeli jednak nie potrafimy odmówić sobie potraw smażonych, należy postawić na olej rzepakowy. Ograniczyć trzeba też spożycie żółtych serów, majonezu, masła i tłustych sosów.

Pamiętaj: sport to podstawa
Nawet jeżeli nadwaga nie jest twoim problemem, ale zależy ci na tym, aby poziom cukru we krwi był w normie, koniecznie trzeba zacząć się ruszać. Wysiłek fizyczny zwiększa wrażliwość poszczególnych tkanek na insulinę, a pracujące mięśnie szybciej spalają glukozę. Osoby, które do tej pory nie były aktywne powinny zacząć od maksymalnie piętnastu minut ćwiczeń. Czas ten należy wydłużać stopniowo, dodając pięć minut dziennie. Mając dobrą formę, warto skusić się na ćwiczenia siłowe wykonywane trzy razy w tygodniu. Uaktywnione zostaną wszystkie mięśnie, co przełoży się na szybkie spalanie glukozy. Kolejne dwa dni tygodnia to trening aerobowy, który spala tłuszcz. Dwa dni zostają na odpoczynek i regenerację ciała.

Rezygnuj ze słodkości
Oczywiście nie należy przesadzać i całkowicie odmawiać sobie tego, co słodkie. Należy jednak pamiętać, że dla organizmu są to produkty szkodliwe, które należy ograniczać. Jeżeli nie wyobrażamy sobie picia gorzkiej herbaty, możemy sięgnąć po stewię. Unikać należy artykułów takich, jak słodkie drożdżówki, gotowe ciastka, batony czy cukierki. Jeżeli zaliczamy się do miłośników czekolady, rozwiązaniem okazuje się być czekolada gorzka. Te nadziewana są całkowicie zabronione.

Zamiast kawy i czarnej herbaty – zioła
Wiele ziół okazuje się bardzo pomocnych przy obniżaniu stężenia cukru we krwi. Doskonale sprawdza się napar z morwy, który pity regularnie zmniejsza przyswajanie cukru po posiłkach. W aptekach kupić można herbatkę z morwy w wygodnych do zaparzania saszetkach.

Waga – również istotna
Osoby, które chcą na prawidłowym poziomie utrzymać cukier we krwi muszą pamiętać także o tym, że nie bez znaczenia jest w tym wypadku waga ciała. Im więcej ważymy, tym większe jest ryzyko rozwoju cukrzycy. Wynika to z dużej warstwy tkanki tłuszczowej, z którą nie jest w stanie poradzić sobie trzustka. Doskonałym wskaźnikiem, który mówi o tym, że nie ważymy za dużo, jest BMI. Wystarczy wagę ciała (podaną w kilogramach) podzielić przez wzrost (w metrach) podniesiony do potęgi drugiej. Jeżeli wynik przekroczy 25, oznacza to, że pora na odchudzanie.

Comments are closed.

© 6581 Ścieżka do Zdrowia. Wszystkie prawa zastrzeżone.

WordPress Theme designed by Theme Junkie.