Sen na wagę złota

1314903_62676029Żyjemy w czasach pełnych stresów, pogoni za pieniędzmi niepewnego jutra. Wiele osób żyje w permanentnym stresie, pracuje do późna, wstaje bardzo wcześnie rano, nie ma czasu na zdrową dietę i na uprawianie jakiegokolwiek sportu. Wszystko to może doprowadzić do trudności z zasypianiem albo trudności w zapadaniu w głęboki sen, który sprawia, że budzimy się wyspani. Mnóstwo osób kładzie się spać bardzo późno w nocy, a mimo to nie może zasnąć. Powodów może być wiele. Często, gdy kładziemy się spać, narasta niepokój stres związany z tym, co nas czeka następnego dnia, ile mamy do załatwienia spraw, czy zdążymy ze wszystkim itd. Nie pozwala to zasnąć i mimo zmęczenia przewracamy się tylko z boku na bok, nie mogąc spać, a rano wstajemy jeszcze bardziej zmęczeni. Wiele osób pracuje przed komputerem do późna w nocy, a badania dowodzą, że światło emitowane z ekranu komputera pobudza mózg i nie wprowadza go w stan relaksu niezbędny do prawidłowego zasypiania. Żeby poprawić jakość swojego snu, można zastosować kilka sposobów ułatwiających zasypianie. Jeśli nie pomogą, konieczna będzie wizyta u lekarza, ponieważ brak snu, trudności w zasypianiu albo trudności z utrzymaniem głębokiego snu mogą powodować liczne choroby całego organizmy, od nadciśnienia po depresję. Żeby ułatwić sobie zasypianie spróbuj wyciszyć się wieczorem. Jeśli to możliwe, załatw sprawy zawodowe wcześniej, by wieczorem nie siedzieć przed komputerem i móc myśleć tylko o rzeczach przyjemnych. Idź na spacer, bo wieczorny ruch o małej intensywności pozwala zrelaksować organizm i wprowadzić się w stan ułatwiający zasypianie. Tak samo świeże powietrze ma dobroczynny wpływ na zasypianie. Dlatego warto też przed położeniem się spać wywietrzyć sypialnię, a jeśli to możliwe zostawić na noc uchylone okno. Watro też zainwestować w wygodne łóżko, bo to połowa sukcesy w prawidłowym wypoczynku w ciągu nocy. Jeśli nie możesz spać, możesz kupić w aptece ziołowe tabletki, które pomogą wyciszyć się, zrelaksować i uspokoić. Można też wypić napar z melisy, albo rumianku, które również mają działanie wyciszające i relaksujące. Jeśli natomiast te domowe sposoby ułatwiające zasypianie nie przyniosą w ciągu kilku dni zadowalających efektów, warto wybrać się z tym problemem do lekarza. Bezsenność jest też objawem wielu chorób, dlatego warto skonsultować się w tym zakresie ze specjalistą, by wykluczyć medyczne powody trudności z zasypianiem. Lekarz może zapisać środki farmakologiczne, o różnym poziomie intensywności działania, które na pewno pomogą zasnąć i utrzymać zdrowy sen. Nie warto bagatelizować problemów związanych ze snem , bo może to doprowadzić do wielu poważnych chorób. Poza tym człowiek zmęczony nie jest efektywny w realizowaniu zadań dnia codziennego, jest bardziej nerwowy i skłonny do popadania w zły nastrój. Zmęczenie od razu widać na twarzy, więc również dla dobrego wyglądu warto wysypiać się. Nasz organizm jest tak zbudowany, że sen jest niezwykle ważny dla prawidłowego funkcjonowania mózgu i pozostałych narządów ciała. Mózg musi się regenerować, a sen jest do tego najlepszym czasem.

Comments are closed.

© 7709 Ścieżka do Zdrowia. Wszystkie prawa zastrzeżone.

WordPress Theme designed by Theme Junkie.