Sport – wysiłek, którego potrzebujemy

pobrany plik (6)Żyjemy w nowoczesnym, wygodnym świecie. Wszystko mamy podane „na tacy”. A relaksujemy się leżąc przed telewizorem, przy czym wyłączamy myślenie i zapełniamy mózg tysiącem niepotrzebnych informacji. Jesteśmy wciąż zestresowani, źle sypiamy, wykorzystujemy zbyt dużo używek, bo tylko one pobudzają nas do działania.

Ułatwiając sobie życie wpędziliśmy się w ślepy zaułek. Mamy windy, samochody, a wolny czas od pracy, która często oznacza wielogodzinne ślęczenie za biurkiem, spędzamy przed telewizorem. W efekcie mamy zadyszkę nawet podbiegając do autobusu i nie tylko nie mamy ochoty, ale nie jesteśmy w stanie bez przyspieszonego oddechu wejść dwóch pięter po schodach.

Brak ruchu powoduje, że za dużo ważymy i tym trudniej nam o spacer przy inną formę aktywności. Nadwaga to nie jedyny problem, nie ruszając się jesteśmy narażeni na wiele chorób.

Zwiotczenie mięsni połączone z nadmierną wagą to gwarancja problemów z kręgosłupem. Tymczasem wysiłek fizyczny to lepsze dotlenienie organizmu, a tym mózgu, a więc usprawnienie jego działania. Jeśli pracujemy umysłowo – warto zadbać, by był on w dobrej kondycji, a bez aktywności fizycznej to właściwie niemożliwe.
Jaki wysiłek działa pozytywnie na nasz organizm i pozwala spalać kalorie, a tym samym wspomaga odchudzanie? Musi być intensywny i regularny. Co najmniej pół godziny 4-5 dni w tygodniu. Liczy się, że dorosły człowiek potrzebuje minimum 3 godzin wysiłku tygodniowo. Pozwala to na wzmocnienie organizmu, rozwój mięśni, a tym samym stabilizację kręgosłupa. Znacznie wspomaga także układ naczyniowo sercowy. Aktywność fizyczna obniża ciśnienie i poprawia działanie serca, tym samym pozwalając na lepsze dotlenienie wszystkich narządów, a szczególnie mózgu.

Poza tym sprawność fizyczna pozwala nam na zyskanie większej odporności na zachorowania. Mamy też lepsze samopoczucie, również dlatego, że zyskujemy piękniejszą sylwetkę. Przy siedzącym trybie życia, sport jest świetną formą na odpoczynek, odprężenie, zapomnienie o pracy.

By możliwe było takie aktywne spędzanie czasu z radością, konieczna jest zmiana trybu życia. Nadmierny i zbyt rzadki wysiłek nie spełni swojej roli. Nie poczujesz się lepiej, możesz jedynie sprawić, że nabawisz się kontuzji. Sport stale obecny w naszym życiu to nie wysiłek, ale przyjemność. Jak się o tym przekonać? Z pewnością trzeba spróbować, ale jeśli nie wierzysz słowu pisanemu, to zapytaj kogokolwiek, kto już ćwiczy. Czy myślisz, że ktoś poświęcałby swój wolny czas na bieganie maratonów lub przejeżdżanie dziesiątek kilometrów, gdyby go to męczyło i frustrowało? Wręcz przeciwnie. Sport jest wciągający, uwalnia poczucie szczęścia, pozwala na relaks i oderwanie się od spraw życia codziennego. Sprawia nareszcie, że nasz organizm funkcjonuje dużo sprawniej, jest odporniejszy na choroby no i nasz wygląd jest godny pozazdroszczenia.

Nie można być zdrowym żyjąc w nienaturalnych warunkach, mamy mięśnie i powinniśmy ich używać. Zamknięci całe dnie w dusznych biurach bez słońca, poruszający się dziennie tylko na trasie samochód-dom-biuro jesteśmy pozbawieni energii, podatni na stres i zniechęceni. Warto zmienić to już dziś!

Comments are closed.

© 2126 Ścieżka do Zdrowia. Wszystkie prawa zastrzeżone.

WordPress Theme designed by Theme Junkie.