W zdrowym ciele zdrowy duch

Od wielu lat badacze opracowują zagadnienie, jaki wpływ na życie i zdrowie ma ruch, sport i odpowiednia kondycja ciała. Temat ten jest bardzo popularny szczególnie teraz, kiedy to bycie fit urosło do bardzo wysokiej rangi, a wysportowane i umięśnione ciało stało się obiektem pragnień niejednej kobiety i każdego mężczyzny. Niestety, w dzisiejszych czasach ludzie bardzo często popadają w skrajności, z jednej strony są osoby, które za wszelką cenę pragną być chude, przez co notowanych zostaje coraz więcej przypadków anoreksji, czy bulimii, które są bardzo poważnymi chorobami, w skrajnych przypadkach prowadzących do całkowitego wyniszczenia organizmu, a nawet śmierci, z którymi walka jest jedną z najcięższych, jakie przyjdzie komuś stoczyć. Jednak jest to walka o wszystko – o zdrowie i życie. Z drugiej strony są osoby chorujące na otyłość, która jest równie groźna i może być bezpośrednią przyczyną wielu chorób, w tym serca oraz kości. Popadanie w skrajności nie jest dobre dla naszego zdrowia i kondycji, zarówno tej fizycznej, jak i psychicznej.

Najważniejsze jest, by we wszystkim zachować odpowiedni umiar, a problemy nadwagi czy niedowagi nie powinny nas dotknąć. Tu z pomocą przychodzi ruch, który jest zbawienny dla naszego zdrowia i odpowiedniej pracy wszystkich układów i narządów. Nie musimy przecież od razu zostać profesjonalnymi sportowcami, uprawiającymi wyczynowe sporty. W obecnej bardzo bogatej ofercie wszelakich aktywności, każdy z nas znajdzie coś dla siebie – od jazdy na rowerze, przez bieganie, zajęcia zumby, pływanie, fitness, czy nawet wspinaczkę skałkową. Aktywność nie musi być wyszukana, czy oryginalna. Grunt, by robić to, co się lubi, a to podstawa sukcesu i życia w zdrowiu.

Ruch ma zbawienny wpływ między innymi na układ krążenia. Regularne ćwiczenia powiększają wydolność wyrzutową serca, dzięki czemu najważniejszy organ naszego ciała pompuje więcej krwi. Aktywność ruchowa pomaga też w zapobieganiu wielu chorób kardiologicznych, na przykład miażdżycy czy chorobie wieńcowej, bardzo groźnym dla naszego zdrowia. Udowodnione jest też, że sport dosłownie przedłuża życie. Powinien nam towarzyszyć przez całe jego trwanie. Dobre nawyki powinny zostać wyniesione już przez małe dzieci, poprzez zabieranie je na częste spacery oraz dominowanie aktywności na świeżym powietrzu, co jest szczególnie ważne w dzisiejszych czasach, kiedy to coraz większą część doby spędzamy przed ekranami komputera, telewizora, czy smartfona.

Bazując na tych informacjach, jeżeli właśnie siedzisz przed ekranem laptopa, może najlepiej już teraz zastanów się, ile czasu poświęcasz na regularne ćwiczenia. Jeśli zbyt mało, zastanów się, jaką formę aktywności preferujesz i w której będziesz się czuł najlepiej. Może kiedy następnym razem zastanowisz się nad kupnem kolejnego zbędnego drobiazgu, zaczniesz odkładać pieniądze na karnet na siłownię? Wszystko jest w twoim zasięgu!

Dodaj komentarz

© 2141 Ścieżka do Zdrowia. Wszystkie prawa zastrzeżone.

WordPress Theme designed by Theme Junkie.