Drugie śniadanie w szkole i pracy. O czym pamiętać?

food-1166441_1280Warto odpowiedzieć sobie na jedno proste pytanie – czy zawsze zabierasz ze sobą do szkoły lub pracy drugie śniadanie? Jeśli tak to super, kiedy jednak odpowiedź brzmi nie warto zmienić ten niezdrowy nawyk. Warto sobie uświadomić to, że nie można chodzić z pustym żołądkiem ponieważ to w dłuższym okresie czasu będzie niezdrowe. W pracy nie należy decydować się na jedzenie ,,czegokolwiek” co wpadnie pod rękę, tym razem warto pomyśleć o przygotowaniu swojego drugiego posiłku już w domu.

Zdrowa przekąska to na pewno – owoce, kanapki z odpowiedniego chlebka lub po prostu jogurt naturalny. Główne zadanie drugiego dania to z pewnością zadbanie o to aby w naszym organizmie pojawia się odpowiednia energia w czasie przerwy odbywającej się w odstępie czasu od śniadania i obiadu.

Na co tak w zasadzie się zdecydować na drugie śniadanie? Czy codzienne jedzenie zapiekanki lub hot-doga może być wystarczające? Oczywiście, że nie. Należy, jak najszybciej zrezygnować z tej praktyki i uświadomić sobie to jakie produkty powinny się znaleźć w naszej diecie. Warto pomyśleć o tych, które składają się z węglowodanów. Gdzie je można odnaleźć? Z pewnością złożone węglowodany występują w pełnoziarnistych płatkach zbożowych oraz w pieczywie. Czy coś jeszcze oprócz tego? Oczywiście, że można pomyśleć o cukrach prostych. W tym przypadku należy się zastanowić nad owocami(suszonymi i świeżymi). Jako zdrowy dodatek do drugiego śniadania można z pewnością dodać miód(ulubiony posiłek Kubusia puchatka).

Aby dostarczyć odpowiednich składników budulcowych w posiłku z pewnością należy się zdecydować na to aby do produktów węglowodanowych dodawać te, które mają źródło białka m.in. przetwory mleczne, jaja, wędliny oraz ryby. Wskazane jest również to aby w drugim śniadaniu posiadać produkty następujące – magnez, żelazo, magnez, wapń, potas.

Do przygotowania swojego drugiego śniadania należy pomyśleć również o warzywach. Skuteczne połączenie może być jeśli wybierzemy do stworzenia ,,idealnej kanapki” z pastą twarogową albo w postaci koktajlu jako świeży sok.

Warto zaznaczyć, że nie należy przygotować samemu drugiego śniadania. Jeśli komuś brakuję czasu to można także skorzystać z gotowych rozwiązań, które można odnaleźć w specjalnych punktach. Chociaż należy sobie uświadomić to, że samodzielne przygotowanie posiłku może dawać wyjątkową satysfakcję bo tak w zasadzie, wiemy jakie składniki dodamy i jakiego będą one pochodzenia. Nie należy o nim zapominać ale tylko w zdrowej postaci. Jedzenie fast-foodów na szybko może jedynie wspomagać proces odkładania się tkanki tłuszczowej i niczego więcej.

Dodaj komentarz

© 7587 Ścieżka do Zdrowia. Wszystkie prawa zastrzeżone.

WordPress Theme designed by Theme Junkie.