Nadwaga- walka i zapobieganie wymaga przede wszystkim zmian

861958_64127205W dzisiejszych czasach coraz więcej osób walczy z problemami związanymi ze swoją masą ciała. Bardzo duża ilość osób waży znacznie więcej niż powinna. Osoby borykające się z nadwagą bardzo często nie mogą liczyć na zrozumienie osób z środowiska zewnętrznego. Spotykają się z wytykaniem palcami, przemocą fizyczną, a także obrażaniem, jak i nękaniem psychicznym. Sprawia to, że takie osoby zamykają się w sobie, unikają wychodzenia z mieszkania, a także zajadają brak akceptacji, co w znacznym stopniu pogarsza już trudną sytuację.

Warto zwrócić uwagę, że nie jesteśmy skazani na nadwagę, a osoby borykające się z nią mają prawo do walki i odniesienia sukcesu. Niestety, osoby takie bardzo często zamykając się w sobie, tworzą pewną blokadę, która z kolei utrudnia im otwarcie się na powstały problem. Ponadto mają oni tendencję do użalania się nad sobą i tłumaczenia swojej bierności złym stanem samopoczucia, złym wyglądem, nie uświadamiając sobie, że ich wygląd jest brakiem dobrych nawyków, których oni sami nie wprowadzili. Praca z osobami z nadwagą, a także otyłymi jest bardzo trudna. Przede wszystkim podejmując taką pracę, nie możemy dopuścić do zagłaskania tych osób, nie można podejmować prób wytłumaczenia ich stanu. Tutaj niezbędne jest wykonanie radykalnych kroków, dosyć brutalnego przedstawienia istniejącego problemu np. poprzez przedstawianie zdjęć ich ciał w bieliźnie, spotkanie z osobami, które mają poważne schorzenia z powodu otyłości, uświadomienia, że brak podjęcia jakichkolwiek zmian doprowadzić może do śmierci nawet w młodym wieku. Prawda bowiem jest taka, że coraz większa ilość osób z nadwagą to osoby młode, a nawet nastolatkowie. Jak więc walczyć, a nawet zapobiegać nadwadze? Czy osoby będące na pograniczu wagowym, mogą już podjąć zmiany, aby uniknąć nadwagi? Przede wszystkim powinniśmy zwrócić uwagę na to, co jemy, jak często jemy i kiedy jemy. Każda dorosła osoba, powinna zjadać 5 posiłków dziennie. Posiłki powinny być zróżnicowane, a także odpowiednio dobrane pod kątem pory dnia. Ma to ogromne znaczenie, ponieważ im bliżej wieczora tym dania powinny być lekko strawne, mniej kaloryczne. Ważne jest, aby pilnować regularności posiłków i nie pomijać żadnego z ich. Dzięki temu organizm otrzymuje stałą dawkę niezbędnych składników, a zatem przestaje robić zapasy w postaci tkanki tłuszczowej. Nie wolno podjadać między posiłkami, nie wolno zajadać złego humoru, należy unikać nocnego jedzenia nawet najmniejszych produktów. W przypadku uczucia głodu w porze nocnej, należy sięgnąć po szklankę wody. Zauważmy jednak, że walka z nadwagą, jak i jej zapobieganie to nie tylko sposób żywienia. Ważna jest codzienna dawka ruchu, zamienianie windy na schody, autobusu na rower czy na wycieczkę pieszą, a także wzbogacenie aktywności wysiłkiem fizycznym.

Walka z nadwagą, jak i jej zapobieganie nie jest łatwa, wymaga ogromnej pracy i wielu zmian. Pamiętajmy jednak, że cel do osiągnięcia ma nie tylko wpływ na nasz wygląd. Jest to walka o zdrowie, dobre samopoczucie, akceptację, jak i poprawienie samooceny. Jest to walka o życie, które będzie toczyło się według płynącego czasu, a nie według możliwości naszego ciała, jak i stanu umysłu.

Comments are closed.

© 6639 Ścieżka do Zdrowia. Wszystkie prawa zastrzeżone.

WordPress Theme designed by Theme Junkie.