Zdrowy styl życia

W dzisiejszych czasach ludzie mają coraz mniej wolnego czasu. Każdy z nas ma masę obowiązków, którym musi sprostać każdego dnia. Jednak pomimo tej gonitwy, rozwinął się trend na zdrowy styl życia. Z każdej strony bombardują nas pięknie wyrzeźbione żmudnymi ćwiczeniami na siłowni i doskonalone odpowiednią dietą sylwetki zarówno kobiet, jak i mężczyzn, którzy ogromną część swojego życia poświęcają właśnie lansowaniu takiej mody. Zasadniczo, jest to bardzo pożyteczne, gdyż nie można całego życia poświęcać na pracę i towarzyszące jej zajęcia. Bardzo ważne jest również by zacząć dbać o siebie, swojego ducha, a także i ciało, gdyż z biegiem lat niestety nie młodniejemy i widać to nie tylko po pojawiających się wraz z wiekiem zmarszczkach, ale także po obniżającej się wydolności naszego organizmu oraz skłonności (oczywiście nie u każdego) do zbierania nadprogramowych kilogramów. Dlatego też warto o siebie dbać bez względu na modę, ale przede wszystkim dla własnego zdrowia, by móc jeszcze przez bardzo długie lata cieszyć się życiem razem ze swoimi bliskimi i przyjaciółmi w http://fedifer.co.pl/.

Sen to podstawa

Nadmiar obowiązków i dla wielu osób „za krótka doba” sprawiają, iż poświęcamy coraz mniej czasu na sen. A przecież jest to jedna z podstawowych funkcji naszego organizmu, która reguluje jego odpowiednią pracę. Wedle naukowców powinno się spać minimum sześć do ośmiu godzin każdej nocy. Jednak kto z nas rzeczywiście ma tyle czasu? Zazwyczaj zaczynamy swój dzień już w okolicach szóstej rano, a kończymy w okolicach północy. Na zdrowy sen zły wpływ mają także wszelakie urządzenia elektroniczne, takie jak smart fony, telewizor czy komputer, które napromieniowują nas, przez co bardzo często mamy kłopoty z zaśnięciem, co powoduje zazwyczaj zarwanie całej nocy. Kolejnego dnia „faszerujemy” się kawą, żeby jakoś przetrwać dzień po bezsennej nocy. Niestety nasze złe nawyki bardzo często naturalnie przejmują nasze dzieci, które potrzebują dużo więcej snu, niż dorośli, a jeśli im tego brakuje będą marudzić cały dzień. Warto jest przemyśleć te słowa i uzmysłowić sobie ile tak naprawdę śpimy i jak dobry jakościowo jest nasz sen, gdyż to również wpływa na nasze prawidłowe funkcjonowanie każdego dnia.

Dzień zacznij od śniadania

Już od bardzo wielu lat, bezsprzecznym jest, iż to właśnie śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w całym dziennym wyżywieniu. Jednak pomimo tego, wielu z nas z niego rezygnuje pod pretekstem braku czasu. Warto jednak wstać z łóżka te kilka minut wcześniej i mieć czas by przygotować dobie chociaż kromkę chleba z serem czy szynką lub na przykład owsiankę z jogurtem. Jeśli jednak nie uda nam się tego zrobić, zawsze posiłek możemy sobie przygotować poprzedniego dnia i zabrać ze sobą do pracy czy chociażby zjeść je po drodze w czasie jazdy metrem czy autobusem. Z roku na rok powstaje także coraz więcej miejsc, w których możemy zjeść śniadanie „na mieście” za wcale nie takie duże pieniądze. Być może właśnie to jest dla ciebie najlepszy sposób na poranne wyżywienie? Zmień swój codzienny nawyk , a z pewnością cieszyć się będziesz lepszym zdrowiem.

Zdrowa dieta

Oprócz śniadania, ważny jest oczywiście każdy inny posiłek, których w trakcie doby powinno być przynajmniej pięć w odstępie kilku godzin. Istotne jest nie tylko pierwsze, ale i drugie śniadanie, później obiad, podwieczorek i kolacja. Gruntem jest by nie popełniać częstego błędu i nie najadać się na noc. Zazwyczaj ludzie w trakcie dnia nie jedzą wiele, gdyż mają dużo obowiązków, a później kiedy już wrócą do domu i mają czas tylko dla siebie wciskają w siebie ogromną ilość jedzenia, by uzupełnić braki z całego dnia. Niestety odbija się to bardzo nie dobrze na jakości naszego snu i kondycji żołądka, który zamiast w nocy odpoczywać, musi pracować na zwiększonych obrotach, by strawić zjedzony przez nas pokarm. W wyniku tego zazwyczaj tyjemy, a nadprogramowe kilogramy bardzo ciężko jest stracić bez zachowania zasad zdrowego żywienia. Oprócz tego w naszej codziennej diecie gości coraz więcej Fast foodów, bogatych w tłuszcz i cukier, zamiast zdrowe substancje odżywcze. Tym sposobem nie tylko niszczymy naszą sylwetkę, ale przede wszystkim nasz organizm od środka.

Dodaj komentarz

© 0154 Ścieżka do Zdrowia. Wszystkie prawa zastrzeżone.

WordPress Theme designed by Theme Junkie.